Nuoren Voiman Liitto on valtakunnallinen kirjallisuusjärjestö, joka elävöittää suomalaista kulttuuria tapahtumillaan, kirjoittajakoulutuksellaan ja kulttuurilehdillään. Liitto on ollut aktiivisten kirjoittajien, esiintyjien ja lukijoiden yhteisö kohta sadan vuoden ajan. NVL:n toiminta on poliittisesti sitoutumatonta ja avointa kaikenikäisille.

Ajankohtaista: Suurkiitos Runokuu-festivaalin tukijoille, yhteistyökumppaneille ja yleisölle! Runokuussa vieraili reilun viikon aikana yli 10 000 kävijää. Kuvia festivaalilta voi katsoa täältä.

Sanottua: Helsingin Sanomien arvio Runokuun päävieraan, Ron Sillimanin ensimmäisestä suomennoksesta Auringonlaskun roinaa.

Kirjoittajakoulutus

Kirjoittamaan oppii kirjoittamalla ja saamalla palautetta.
Järjestämme arvostelupalvelua, kirjoittajakursseja ja
sanataideryhmiä kaikenikäisille maanlaajuisesti. Ota selvää.

Runokuu-kirjallisuusfestivaali,
Poetry Jam, Prosak,
kirjalliset salongit, Ketju-klubi. Monitaiteisuus. Yhteisöllisyys.
Tekijät ja yleisöt kohtaavat ja sekoittuvat. Tule mukaan.

Kulttuurilehdet

Nuori Voima on yli satavuotias filosofinen kulttuurilehti, jonka
jokainen numero on teos. Palkittu Kritiikki-lehti tarjoaa pohdittua ja
laadukasta kirjallisuuskritiikkiä ja -esseistiikkaa. Tilaa.

Puolivuosittain ilmestyvä, hyvän kirjakritiikin merkitystä painottava Kritiikki-lehti viettää 5-vuotisjuhliaan. Lehden kymmenes numero on juuri ilmestynyt.

Lämpimät onnittelut voittajille! Palkintojenjako tapahtuu Turun kansainvälisillä kirjamessuilla perjantaina 3.10.

Festivaali järjestetään 21.–27.8., ja sen kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy.
Suosittu proosaklubi jatkaa Kansallisteatterin Lavaklubilla. Prosakit juontaa toimittaja Marko Gustafsson.
Uutisarkisto
Opettajien tarinankerrontakurssilla Edinburghissa.