Intensiivikurssit

Nuoren Voiman Liitto järjestää vuosittain useita intensiivikursseja, joista ilmoitetaan näillä sivuilla. Kursseja on järjestetty mm. lyriikan, novellin, esseen, lyhytelokuvan ja kritiikin kirjoittamisesta.

Syksy 2017

Käytä ääntäsi! -manifestikurssi

Jokainen kirjallinen teos ottaa kantaa jonkin aatteen, asiantilan tai ideologian puolesta, olipa se kirjoittajan tarkoitus tai ei. Manifesti on tietoinen julistus: laatija näyttää avoimesti, mihin pyrkii ja minkä puolesta tai mitä vastaan asettuu. Kirjallisuus ei ole neutraalia silloinkaan, kun se ei näennäisesti provosoi. Feministisen ajattelun lähtökohtana on oman position tunnistaminen (ja tunnustaminen). Käytä ääntäsi! -manifestikurssilla tutkitaan kirjoittamisen lähtökohtia, arvoja ja näkökulmaa. Manifestien kirjoittamisen kautta lähestytään syitä, jotka ajavat osallistujia kirjoittamaan. Julistuksen tiivis muoto voi toimia kipinänä laajemman teoksen aloittamiseen. Osallistujien mielenkiinnon mukaan voidaan tehdä myös muunlaisia kirjallisia kokeiluja ja tekstiharjoitteita.

Kurssin ohjaa kirjailija ja teatterintekijä Laura Gustafsson.

Kurssin päivämäärät ovat keskiviikot 20.9., 4.10., 18.10. klo 17-20 ja lauantai 25.11. klo 10-16. Kokoontumiset järjestetään Nuoren Voiman Liiton tiloissa osoitteessa Fredrikinkatu 23 d 4, 00120 Helsinki.

Kurssille otetaan osallistujat ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssin hinta on 60€ Nuoren Voiman Liiton jäsenille ja 75€ muille. Nuoren Voiman Liiton jäsenmaksu on 15€ vuodelta 2017.

Ilmoittaudu alla löytyvällä lomakkeella 10.9. mennessä. Kurssille otetaan 12 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Vapautuvista paikoista ilmoitetaan jonottajille heti 10.9. jälkeen.

Haluatko kriitikoksi?

Kriitikko kirjoittaa arvosteluja, ottaa vastaan taideteoksia, mutta hänen kykyjään voi hyödyntää laajemminkin. Kurssilla opetellaan kirjoittamaan kritiikkiä sekä ajattelemaan kriittisesti erilaisten tekstien äärellä. Kriittinen ajattelu voi olla myös positiivista, mutta ei koskaan ällöpositiivista.

Kurssin ohjaa Tuli & Savun toinen vt. päätoimittaja Vesa Rantama. Rantama on lisäksi kriitikko ja kirjallisuusaktiivi, joka on toiminut myös kustannustoimittajana.

Kurssin päivämäärät ovat lauantait 14.10., 21.10. ja 11.11.2017 klo 11-17. Kokoontumiset järjestetään Nuoren Voiman Liiton tiloissa osoitteessa Fredrikinkatu 23 d 4, 00120 Helsinki.

Kurssille otetaan osallistujat ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssin hinta on 60€ Nuoren Voiman Liiton jäsenille ja 75 € muille. Nuoren Voiman Liiton jäsenmaksu on 15€ vuodelta 2017.

Ilmoittaudu alla löytyvällä lomakkeella 4.10. mennessä. Kurssille otetaan 12 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Vapautuvista paikoista ilmoitetaan jonottajille heti 4.10. jälkeen.

Nimi *

Katuosoite *

Postinumero *

Postitoimipaikka *

Sähköposti *

Ilmoittaudun *
Käytä ääntäsi! -manifestikurssi
Haluatko kriitikoksi? -kurssi

Ilmoittautumalla kurssille sitoudun maksamaan osallistumismaksun. Mahdollinen peruutus on tehtävä vähintään 10 päivää ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen ilmoittautunut joutuu maksamaan kurssimaksun, vaikka peruuttaisikin osallistumisensa.

Viimeinen peruutuspäivä:

Käytä ääntäsi! -manifestikurssi 10.09.2017

Haluatko kriitikoksi? -kurssi  4.10.2017

Olen ymmärtänyt peruutusehdot *
Kyllä

Haluatko liittyä jäseneksi Nuoren Voiman Liittoon? (Mikäli et vielä ole jäsen.)
Haluan.
En halua.