Liitto

Nuoren Voiman Liitto on valtakunnallinen kirjallisuusjärjestö, joka elävöittää suomalaista kulttuuria tapahtumillaan, kirjoittajakoulutuksellaan ja kulttuurilehdillään. Liitto on ollut aktiivisten kirjoittajien, esiintyjien ja lukijoiden yhteisö kohta sadan vuoden ajan. NVL:n toiminta on poliittisesti sitoutumatonta ja avointa kaikenikäisille.

NVL:n alkuvaiheissa liitto kokosi kirjallisuuden lisäksi siipiensä suojaan lähes kaikki suomalaisten nuorten harrastusalat esperantisteista radioamatööreihin. Tänä päivänä liitto toimii niin institutionaalisella kuin ruohonjuuritasollakin, opettaa kirjoittamista kaikenikäisille, julkaisee Suomen kunnianhimoisinta kirjallisuuslehteä, solmii yhteyksiä kotimaisten ja ulkomaisten kirjailijoiden välille, järjestää Helsingin ainoaa kirjallisuusfestivaalia Runokuuta, taiteiden rajoja rikkovia pieniä kirjallisuustapahtumia tai tarpeen tullen suuren luokan monitaiteisia, kulttuuripoliittisesti kantaa ottavia tapahtumia. Nuoren Voiman Liitolle myönnettiin Opetus- ja kulttuuriministeriön Suomi-palkinto vuonna 2011.

Liitto yhdistää kirjoittajia, kirjailijoita, lukijoita ja kirjallisuuden ystäviä.

Nuoren Voiman Liitossa on tällä hetkellä yli 1500  jäsentä ja toimintaan osallistuu vuosittain yli 20 000 ihmistä. Voit liittyä jäseneksi täällä.

Nuoren Voiman Liiton toimisto

nvl@nuorenvoimanliitto.fi
p. (09) 628 966
Avoinna: ma-pe klo 10-16
Osoite: Fredrikinkatu 23 D 4, 00120 Helsinki

Kulku toimistoomme tapahtuu sisäpihan kautta. Toimistomme sijaitsee D-rapun kolmannessa kerroksessa. Valitettavasti tilaan ei ole esteetöntä kulkua.