Puheenjohtaja

Marjo Niemi (s.1978) on helsinkiläinen kirjailija, joka kirjoittaa enimmäkseen proosaa ja draamaa. Hän on valmistunut dramaturgiksi Teatterikorkeakoulusta ja kirjoittanut kymmenen näytelmää ja kolme romaania. Hän toimii kirjallisuutta, esitystaidetta ja musiikkia yhdistävässä kokoonpanossa SKAM, proosabändissä Ihmissyöjän ystävät, sekä Mahdollisen Kirjallisuuden Seurassa.

Varapuheenjohtaja

Matti Kangaskoski (s. 1983) julkaisi esikoisrunokokoelmansa Tältä sinusta nyt tuntuu (Teos) 2012 ja se oli yksi Helsingin Sanomain kirjallisuuspalkintoehdokkaista. Kangaskoski kirjoittaa myös kirjallisuustieteen väitöskirjaa Helsingin yliopistoon.

Hallituksen jäsenet

Jari Hanska (s.1983) on taloutta ja politiikkaa seuraava toimittaja ja käsikirjoittaja. Hanska oli vuonna 2013 Voima-lehden päätoimittaja. Hanska on ollut käsikirjoittamassa Ryhmäteatterissa esitettyä Eduskunta-trilogiaa. Esitykset on palkittu muun muassa Thalia Gaalassa Vuoden teatteriteko -palkinnolla ja Tutkivan journalismin yhdistyksen Lumilapio-palkinnolla. Parhaillaan Hanska kirjoittaa journalistista tietokirjaa Suomen eläkejärjestelmästä. Hanska on opiskellut valtiotieteitä Helsingin yliopistossa.

Juhana Henrikki Harju (s. 1989) on kirjallisuuskriitikko ja esiintyvä runoilija. Hän on erityisen kiinnostunut poikkitaiteellisuudesta sekä tekstien ja maailmankatsomusten välisestä suhteesta. Tällä hetkellä Harju opiskelee Helsingin yliopistossa äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi.

Silvia Hosseini (s. 1982) on äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja ja yleisen kirjallisuustieteen tohtoriopiskelija. Hän on yksi teoksen Säkeilyvaara - runouden käyttöopas (WSOY, 2016) kirjoittajista. Hosseinilta on julkaistu kritiikkejä ja esseitä, ja hän on toiminut kirjallisuus- ja kulttuurilehti Särön vierailevana päätoimittajana. Parhaillaan hän työstää kirjallisuutta ja populaarikulttuuria käsittelevää esseekokoelmaa.

Kaisa Kaakinen (s. 1979) on kirjallisuudentutkija, joka väitteli vuonna 2013 yhdysvaltalaisen Cornellin yliopiston vertailevan kirjallisuustieteen laitoksella. Kaakinen toimii tutkijana Turun yliopiston yleisen kirjallisuustieteen oppiaineessa ja valmistelee muun muassa väitöskirjaansa pohjautuvaa kirjaa "Comparison and the Contemporary: Reading History with Joseph Conrad, Peter Weiss and W. G. Sebald". Tutkimustyön lisäksi Kaakinen suomentaa sosiologi Norbert Eliasin pääteosta "Sivilisaatioprosessi" ja juontaa kirjallisuustilaisuuksia suomeksi, saksaksi ja englanniksi.

Maria Matinmikko (s. 1983) julkaisi esikoisteoksena Valkoinen (ntamo) vuonna 2012. Teos voitti Yleisradion Tanssiva karhu -runopalkinnon ja oli ehdokkaana Helsingin Sanomien esikoiskirjakilpailussa. Matinmikko tekee parhaillaan pro gradu -tutkielmaansa Helsingin yliopiston estetiikan laitokselle.

Katja Raunio (s. 1985) julkaisi esikoisteoksensa Käy kaikki toteen (Teos) vuonna 2015. Romaanille myönnettiin Kalevi Jäntin palkinto. Se oli myös Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon ehdokkaana. Raunio on opiskellut Helsingin yliopistossa taidehistoriaa ja käytännöllistä filosofiaa sekä kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.

Olavi Uusivirta (s. 1983) on helsinkiläinen lauluntekijä, muusikko, näyttelijä ja vapaa kirjoittaja. Hän on valmistunut teatteritaiteen maisteriksi Teatterikorkeakoulun näyttelijälinjalta keväällä 2012. Lukijana hän on useimmiten liikkeellä tositarkoituksella, ja onnellisimmillaan silloin kun on aikaa kirjoittaa.

Outi-Illuusia Lilja (s. 1979) julkaisi runokokoelman Värillisiä ihmisiä vuonna 2015 ja julkaisee toisen teoksensa Meren nivelet vuoden 2017 syksyllä. Hän on graafinen suunnittelija ja ahkerasti esiintyvä lavarunoilija. Lilja tekee esityksissään paljon yhteistyötä muusikoiden kanssa ja liukuu usein myös performanssitaiteen alueelle. Hän toimii lavarunokollektiivi Helsinki Poetry Connectionissa.

Reetta Pekkanen (s. 1985) on runoilija, jonka esikoisteos Pieniä kovia nuppuja (Poesia) ilmestyi 2014. Pekkanen asuu Tampereella ja työskentelee koordinaattorina kansainvälisessä Arteles-residenssikeskuksessa Hämeenkyrössä. Hän on opiskellut suomen kieltä ja teatterin ja draaman tutkimusta Tampereen yliopistossa.

Tuukka Pietarinen (s. 1996) on kirjoittaja, joka opiskelee estetiikkaa Helsingin yliopistossa ja kirjoittamista Kriittisessä korkeakoulussa.