Tervetuloa Prosak-klubille!

Milloin joku on viimeksi lukenut sinulle ääneen? Tule mukaan tapaamaan kirjailijoita Kansallisteatterin Lavaklubille, ja kuuntelemaan kun kirjailijat lukevat katkelmia uusista ja vanhoista kirjoistaan sekä valottavat teostensa taustoja.

Prosak-klubeja on järjestetty jo vuodesta 2008 saakka, ja niiden mukana Saksasta alun perin kotoisin oleva proosan lukuperinne rantautui Suomeen. Klubi-illat järjestetään Kansallisteatterin Lavaklubilla (Läntinen Teatterikuja 1, 00100 Helsinki). Prosak-klubeille on aina vapaa pääsy.

Aikataulut keväällä 2016prosak_logo

19.1. klo 19.30 Laura Lindstedt ja Saara Turunen
16.2.klo 19.30 Erikois-Prosak: Joenpolven novellikilpailun voittajat sekä Johanna Sinisalo, Selja Ahava ja Hannu Simpura. Järj.
15.3. klo 19.30 Maritta Lintunen ja Alexandra Salmela.
12.4. klo 19.30 Erikois-Prosak: Anna-Leena Härkönen ja Joonas Konstig. Mukana Kirjailijaliitto.

Keväällä 2016 Prosak-yhteistyössä ovat mukana kustantamot Gummerus, Tammi, Teos ja WSOY.

Lähes 150 Prosak-tallennetta

Etkö päässyt paikalle? Ei hätää! Prosakit löytyvät taltioituina myös Yle Areenasta sekä Kirjastokaistalta. Tallenteita on yhteensä 150, joten ne ovat hyvä tietopankki niin opiskelijoille, opettajille kuin muillekin suomalaisesta kirjallisuudesta kiinnostuneille. Näitä laadukkaita tallenteita saakin mielellään käyttää esimerkiksi opetuksessa. Tarvittaessa voit kysyä lisää tietoja ja vinkkejä Prosak-klubien tuottajalta Anna Ulviselta (anna.ulvinen  at  nuorenvoimanliitto.fi).

Tässä uusin tallenne, olkaa hyvät!