Sähköiset säkeet & Lyrikline.org

Sähköiset säkeet eli Electric Verses on verkkoantologia, joka esittelee suomen- ja ruotsinkielisiä suomalaisia runoilijoita. Sivuilla on heidän runojensa alkuperäisversioita sekä niistä tehtyjä käännöksiä. Kunkin runoilijan kohdalla on myös esittely hänen tuotannostaan. Esittelyt ovat luettavissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Antologian ovat toimittaneet Iise Rossander ja Merja Virolainen. Lue lisää!

Lyrikline.org on kansainvälinen runoussivusto, jossa on tällä hetkellä nähtävissä ja kuultavissa 9581 runoa 1061 runoilijalta 65 äidinkielellä, joista on tehty 13 793 käännöstä 55 eri kielelle. Suomalaisia runoilijoita on mukana 19. Kaikki runot ovat sekä luettavissa tekstinä että kuultavissa runoilijoiden itse lukemina.

Berliiniläinen Literaturwerkstatt  ylläpitää Lyriklinea, joka toimii kymmenien erimaalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Nuoren Voiman Liitto ja Lukukeskus ovat toimineet Suomen yhteistyökumppanina vuodesta 2009. Lyriklinessa onkin jo useita suomalaisia runoilijoita, ja pian on tulossa lisää.

Lisätietoja:
toiminnanjohtaja Anna Ulvinen